A hagyományokat őrizni és megtartani kell Blog: 2011. július

Szeretettel köszöntelek a Királyi hajósnép közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 499 db
  • Videók - 25 db
  • Blogbejegyzések - 132 db
  • Fórumtémák - 5 db

Üdvözlettel,

Királyi hajósnép vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Királyi hajósnép közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 499 db
  • Videók - 25 db
  • Blogbejegyzések - 132 db
  • Fórumtémák - 5 db

Üdvözlettel,

Királyi hajósnép vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Királyi hajósnép közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 499 db
  • Videók - 25 db
  • Blogbejegyzések - 132 db
  • Fórumtémák - 5 db

Üdvözlettel,

Királyi hajósnép vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Királyi hajósnép közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Képek - 499 db
  • Videók - 25 db
  • Blogbejegyzések - 132 db
  • Fórumtémák - 5 db

Üdvözlettel,

Királyi hajósnép vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Királyi hajósnép hírei - 2011. július

 

network.hu

 

Utolsó hozzászólás

Lánczy Ferenc üzente 13 éve

Augusztus 12-én megtartottuk az emlékhely felavatását. A várakozásoknak megfelelően sokan voltunk jelen és mindenki (természetesen én is) csak gratulálhatunk a Maurer családnak az emlékhely kialakításáért, megrendezéséért. Köszönet a Soproni temető vezetőségének, dolgozóinak a rendezvény méltó és méltóságteljes fogadtatásáért.

Julius 22-én, immár kilencedik alkalommal megtartottuk a Nándorfehérvári Győzelem évfodulójának ünnepségét a Vigadó téren. Megtört a jég,abból a szemponból,hogy eddig a kormányok részéről senki nem vett részt az ünnepségen.Ezen az évfordúlón először,- a megemlékezések történetében- részt vett és az ünnepséget megnyitotta Simicskó István a Honvédelmi Minisztérium államtitkára.Az ünnepség szépségének most is volt hiánya. Az államtitkárságnak nem volt annyi figyelmessége,hogy legalább egy koszorút is hozzon.

Tovább 

 
július 22-én a Vigadó téri rakparton immár 9. alkalommal tartjuk az évfordulós ünnepséget 9.oo órai kezdettel. Mindenkit szeretettel várunk a megemlékezésre és az utánna történő koszorúzásra. Szombaton este hangverseny a Főplébánia templomban (orgona + ének). 22-én este örömtűz és tánc a Március 15 téren a Zselic együttes közreműködésével.

 Katonadalok

13 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás

 A Novara történetéből

13 éve | [Törölt felhasználó] | 1 hozzászólás

 

network.hu

1915. január 10-én állították szolgálatba a Novara gyorscirkálót, az Admiral Spaun osztály negyedik, egyben utolsó tagjaként. A hajó első parancsnoka nagybányai Horthy Miklós sorhajókapitány volt. A parancsok választásáról fenn maradt történet szerint egy vacsora alkalmával Anton Haus tengernagy így szólt törzséhez: „Horthy rátermett, ügyes és alkalmas tiszt és mindig szerencsés; adjuk hát neki a Novarát.” 

 

 

A hajó méltó ellenfélnek bizonyult az Antant hasonló egységeinek.

Utolsó hozzászólás

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

A Helgoland-osztályú gyorscirkáló (Rapidkreuzer)

Novara is ebbe az osztályba tartozott. A Császári és Királyi Haditengerészet egyik legsikeresebb hajóosztálya volt, Számos bevetést teljesítettek és sebességüknek, felépítésüknek köszönhetően mindegyiket átvészelték, még sérülten is. Szinte minden esetben túlerő ellen harcoltak, mégsem veszett egy sem oda közülük. Ez nagyrészt a bátor és kezdeményező tisztikarnak, valamint a legénység szakértelmének is köszönhető.
A gyorscirkáló. Az első világháboró idején kialakult hajótipus, feladata elsősorban a felderítés, járőrözés. Relatíve vékony páncélzatának és könnyű fegyverzetének köszönhetően nagy sebességű és kiváló manőverezőképességű hajók. Kiválóan alkalmasak őrjáratok és rajtaütéses támadások végrehajtására ahol nagy szerepe van a sebességnek.
Az osztály három plusz egy egységbőlt állt. A Monarchia Admiral Spaun cirkálójának továbbfejlesztéseként épült a Saida, Helgoland és a Novara. Ez utóbbi kettő már Fiumében a magyar Ganz-Danubius hajógyárában!
A hajó szokatlanul keskeny építésű, 129 méter hosszú de csak 12 méter széles. A 16 db Yarrow széntüzelésű kazán 2 db Curtis-turbinát hajt meg ami 29 000 lóerőt biztosított. Az elérhető legnagyobb sebesség több mint 29.4 csomó (55 km/h) ezzel az osztály a kor leggyorsabbjai közé tartozott. A meglehetősen vékony páncélzatot ellenére mind a Helgoland, mind a Novara még súlyos találatokkal is haza tudott térni. A legjelentősebb és egyben leghíresebb csatában az Otrantó-i tengerzár szétverésében 1917. május 14-15-én mind a három Helgoland-osztályú cirkáló részt vett a Csepel és Balaton rombolókkal amelyek kiváló magyar konstrukciók voltak. Számos sérüléssel, és több súlyos találattal de valamennyi egység épségben hazaért. Többek között maga a kötelékparancsnok, Horthy Miklós sorhajókapitány is súlyosan megsérült.

A vesztes háború után a Monarchia elvesztette teljes tengerpartját, így a flottáját is át kellett adnia az antant államainak. A Novarát a franciáknak ítélték, és Thionville néven állították szolgálatba, mint iskolahajót. Csak 1942-ben adták el lebontásra, feltehetőleg az utolsó olyan hajó volt, ami annak idején a Császári és Királyi Haditengerészet egysége volt.

Tovább 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu